Sunday

mencari kekuatan

Assalamualaikum...
Alhamdulillah masih diberi kesempatan oleh Yang Esa untuk terus bernafas di muka bumi ini. Semoga dipanjangkan umur kita semua dalam ketaatan kepadaNya. insyaAllah... =)

Rasanya tak begitu lama biarkan blog ni menyepi. So, dikesempatan waktu yang masih ada, bolehlah nak coretkan berpatah-patah perkataan sebelum mula menyiapkan tugasan yang perlu dihantar esok. Sabar ye ENCIK ASSIGNMENT! Saya nak menaip sebentar. Sekejap lagi giliran awak tiba. =)

Macam-macam kejadian yang berlaku. Ada yang menggembirakan dan ada juga sebaliknya. Tapi biasalah itulah kehidupan. Tak semuanya indah. Dunia ini tempat ujian. Dan semoga ujian yang kita terima membawa kita lebih dekat dengan Maha Pencipta. Ya Allah, berilah ketenangan hati kepadaku. Hati ini sekarang memag sangat tak tenang dan terasa macam sangat terluka.

Terus kepada tajuk entry ini. sesungguhnya saya memang insan yang sangat lemah kala ini. Saya memang dah tak mampu nak menahan marah. Sya pun manusia biasa. Janganlah buat saya macam saya ni apa je kan. Dah rasa memang meluap-luap sangat dah ni. Tapi marah itu tak dapat dilepaskan kepada yang sepatutnya sehingga dilepaskan kepada orang yang tak berdosa.

Kenapa susah untuk jujur bila benda tu dah terang lagi bersuluh. Terus jugak nak simpan benda yang konon-konon rahsia sangat tu. Tak tau lah nak membodohkan orang atau apa niat sebenar. Tapi terus terang cakap memang seriously annoying bila dah kantoi cerita sebenar terus jugak nak cakap tak tau apa-apa. What's the point sebenarnya?



Mulalah rasa macam meluat dan tertanya kenapa orang macam ni kena saya kenal? Memang menguji kesabaran betul. Actually hari tu pernah diperbodohkan jugak tapi terkantoi. So, the same things happen again. Der, sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jugak la. Sooner or later. Allah itu Maha Adil. Kalau bukan kat dunia, kat akhirat tu. Nak sorok mana. Kalau dosa dengan Allah, mintak ampun, memang rasa tenang. Tapi kalau dosa dengan manusia selagi tak minta maaf agak-agak boleh tenang ke hidup? Hidup membodohkan orang. Maybe its funny kot~

Sangat pelik jugak bila tak tau cerita sebenar tapi boleh pulak sampaikan cerita tu pada orang lain apa yang berlaku. Orang apa pulak lah ni? Bomoh? Or ada sixth sense? Dan cerita yang disampaikan lebih detail dari tuan sebenar tau. Pelik bin ajaib. Tapi itulah bila tanya suruh jujur, cakap memang tak tau apa-apa. Mungkin ada jelmaan pulak kot yang menyamar.

Dan tak tau kenapa boleh kenal dengan orang yang pandai bermuka-muka ni. Mungkin dia tipu sunat kot. Nak jaga hati. Tapi hati siapa pulak nak dijaga? Aduyai... Sama-sama kaum hawa pun buat macam ni. Kalau hati bukan muhrim tu bukan main lagi jaga. Takut terguris. Alahai... Hati perempuan dengan hati lelaki, hati perempuan ni lebih cepat terluka. Saya ni bukan manusia kot so tak payah jaga hati saya ek? Come on lah...

Ish kalau nak diceritakan sampai esok pun memang tak habis. Tapi orang kata kalau kita kecil hati pun berdosa jugak. Tapi entahlah. Huhu... Tak tau nak cakap apa. Cuma memerlukan penjelasan yang jujur bukan penjelasan yang dibodohkan. KATAKANLAH YANG BENAR WALAUPUN IANYA PAHIT. Daripada nak simpan rahsia dan terkantoi lebih mneyakitkan hati rasanya.


Itulah luahan hati yang bengang. Cuba kalau terus terang. Tak ada siapa yang kecil hati. Sudah-sudahlah berlakon tak tau apa-apa ye... 

WASSALAM... =)

0 Comments:

Post a Comment



 

...MY JOURNEY... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review