Saturday

Assalamualaikum wbt,

Dalam sedar atau tidak begitu pantas waktu berlalu. Tahun hijrah dah menginjak naik setahun menjadi 1436H. Dalam setahun yang lalu, berapa banyak amal yang dibuat, berapa banyak kebaikan yang dilakukan dan berapa banyak pula dosa yang terbeban? Tepuk dada, tanya selera. Semoga amal kita semua diterima dan semoga tahun ini lebih baik dari tahun sebelumnya. Aminnn...

Dalam sedar dan tidak juga dah 5 bulan aku bekerja dekat syarikat Compumed ini. 5 bulan yang memberi banyak pengalaman, suka dan duka. Dari aku tak ada fahaman tentang akaun ni dah ada la juga sikit2 walaupun tak faham sepenuhnya dan tak faham banyak lagi term yang budak2 akaun ni gunakan. But at least aku mampu juga buat kerja akaun kan. Sebab tau buat kerja lagi penting daripada tau basic tapi tak tau buat kerja... Huhu... Macam aku la kalau aku kerja sebagai Town Planner... I do have the basics about the planning but I'm not so sure how well I able to manage the works... Haha... Let it be...

Setiap pertemuan ada perpisahan... Dalam akaun ni ada jugak dibahagi kepada beberapa unit... Unit Billing, Unit Payment dan Unit Update... Aku dalam unit payment... Unit payment ni actually ada tiga orang... Bulan akan datang, bakal menyaksikan aku keseorangan untuk cover tiga orang punya kerja... Dua orang dari Unit Payment dah nak pergi... Huhu... Seorang dah terima kerja lain... Seorang lagi nak kerja kat Seremban sebab nak ikut suami... Aku yang single mingle available and alone ni nak buat alasan apa pulak... Aduyai... Terpaksa redha dan merelakan... Lagipun pengalaman kerja aku tak sampai setahun lagi so sangat susah untuk apply kerja kat tempat lain memandangkan backgound study dan scope kerja aku yang berlainan...

Kerja aku yang sekarang pun dah macam tak terbuat menybabkan aku terpaksa buat OT hampir setiap hari... Penat memang tak terkata la kan... Tapi demi mencari rezeki yang halal dan niat nak tolong ibu dan abah akan ku kuatkan juga hati dan diri untuk terus bekerja... Sometimes rasa macam dah tak tertanggung tapi aku tau Allah tu tak akan membebani hambaNya melainkan sesuai dengan keupayaan mereka... Tiada daya dan kekuatan melainkan dengan izin Allah...

Kalau dah tak tertanggung sangat memang aku banyakkan mencari kekuatan diri dalam setiap sujud dan doa dan aku tau Allah dengar sebab tu aku lega bila mengadu kat Dia... Semacam dapat satu kekuatan baru setiap kali selesai solat menyebabkan aku terus kuat... Terima Kasih ya Allah...

Ok. Tak tau nak merepek apa lagi... Haha... Last but not least semoga aku cepat dipetemukan jodoh dan ikut jejak langkah kawan2 aku yang lain yang dah sempurna separuh daripada iman mereka... Tercabar jugak dah 24 Tahun ni aku still alone... It's okay... Semoga Allah pelihara hati dan cinta aku daripada yang bukan hak aku... Biarlah hati dan cinta aku untuk yang halal buatku dan bukan untuk orang lain...

"Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.
 
Ya Rabbana, jika aku jatuh hati jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.
 
Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan Mu

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.
 
Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu"

Wassalam...

0 Comments:

Post a Comment



 

...MY JOURNEY... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review