Monday

DAH DAPAT KERJA

Assalamualaikum wbt buat semua pembaca...

Dah lama rasa tak menulis dalam blog ni. So, ambil kesempatan kejap hari ni dalam ofis nak update blog yang dah nak berlapok ni... huhu

Oyeah lupa nak kongsi. Saya dah kerja. Almost two months starting from 28052014 (save the date) until today 22072014 onwards insyaAllah. Kerja tak adalah biasa sangat but I like the way it is. Dapat masuk kerja ni mulanya just for temporary sebab ganti orang maternity leave. Tapi Alhamdulillah mungkin rezeki dekat sini. Ada orang berhenti so that I replace her as an Account Assistant. Gaji boleh la. Kiranya cukup untuk menampung perbelanjaan bulanan dan dapat ringankan beban orang tua. =)

Cerita pasal kerja ni sebenarnya kerja ni dah lari langsung dengan bidang yang saya belajar masa diploma dan ijazah. Bukan lari sikit2 tapi lari sangat dan memang tak ada sangkut paut langsung. Tapi Alhamdulillah as math is my favourite subject, so tak ada masalah dengan kerja akaun ni. Yang penting hendak seribu daya, taknak seribu dalih.

Yang bestnya pasal kerja ni, saya masuk tanpa interview yang perlu persaingan tu. Just interview yang simple then terus masuk kerja. Tak payah nak tunggu call bagai macam a few workplace yang saya pergi interview dan kesudahannya mengecewakan. Tak apa. Janji kerja akaun ni boleh buat saya happy sebab banyak berkait dengan nombor daripada tulisan dan pelan2 bagai.

Its ok... Rezeki dari Allah... Apa2 kerja yang dapat pun, kerjalah dengan hati yang ikhlas insyaAllah walaupun gaji tak banyak tapi tetap cukup... Yang penting jangan lupa bagi dekat parents ok. Dapat banyak, bagilah banyak. Dapat, sikit, bagilah sikit. Ikut kemampuan la kan... =)

Okay. Need to go now... Have many works to do... See you later guys...


0 Comments:

Post a Comment



 

...MY JOURNEY... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review